I just Love your KARYA

11:24 AM Faz.M 0 Comments


Dua entri sebelum ni aku ada letak karya aku yang konon2 try nak jadi writer or novelis or wateva you want to call it la. Actually, mmg dari dulu aku sangat minat menulis dan karya aku pernah berada di dalam majalah sekolah plus aku pernah juga got 1st prize in essay writing competition. Sebab tu juga la blog ini wujud sebenarnya. Aku berangan juga nak jadi novelis tapi agak susah untuk aku bermula. Sama ada aku patut bermula dengan pengalaman aku or membuat cerita rekaan semata-mata. It's not easy n take times too. Lagipun, minat aku banyak terhenti sbb kesibukan study dulu. So, here i come with my karya. Tak tahu la ada orang baca atau pun tidak. But, i just wanna share what i love and like to do. From that, korang boleh kenal aku siapa kan?hehe

But, bukan ini yang aku nak stori sebenarnya. Pada siapa yang menjadi seorang pembaca novel yang tegar mesti kenal who is HLOVATE. Nama pena yang sangat unik dan menarik. Karya pertama Hlovate yang aku baca adalah Rooftop Rant. Seriously, if u want to know hlovate better please read her/his karya. Sangat fresh dan lain drpd yang lain walaupun some people will boring with all the istilah yang Hlovate selalu guna such as:

1-Ked menjulingkan matanya ke langit.

2-Kenapa dengan abang aku ni. Putus fius ke apa.

3- Addin angkat kening 'double jerk'.

That is some example yg aku boleh bagi. Lain2 korang kena check out sendiri dgn beli n baca novel beliau. Tak pun korang boleh baca through her/his own blog. Just search Hlovate at google and click Hlovate teror. Aku sure ramai yg akan suka dgn karya beliau like i am. Karya dia betul2 make me realize something. Betul2 buat i wanna change. Nak tau kenapa? Sila baca VERSUS n u will know why. For anyone yg tak tahu about Hlovate. Dia mmg sgt merahsiakan identiti dia. We just know that dia adalah Hlovate without jantina which is girl or guy. Semua peminat dia tertanya2. Ramai juga kata dia perempuan as i thought. But, my sis rasa dia lelaki sbb all skater stories yg dia buat nampak cam real gila la. Tapi, bila aku baca blog dia dan ade org tanya adakah dia seorang skater dan dia kata tidak.

Aku tak tau until when Hlovate nak hide identity dia. Maybe dia punya alasan sendiri. Dia tak suka glemer or dia buat karya ikhlas kerana Allah swt. But, kalau dia dah ready apa salahnya sbb mmg semua org pun nak tau siapa dia di sebalik TUNAS, Aa+Bb, Rooftop Rant, 5 tahun, 5 bulan,Schubert's Serenade, Ked's story, Versus and Geng ABCDE bercuti ke Arau. HLOVATE is like one in a million. Very mysterious person i ever known. Aku pun tak mampu kot nak buat macam tu. Seriously, dia mmg seorang yang sangat IKHLAS bila menulis dan mempersembahkan karya dia pada orang ramai. So, apa lagi. Try la baca karya dia k.

0 orang bagi komen: