Shopping

11:01 PM Faz.M 0 Comments

Assalamualaikum...
Orang selalu kata orang perempuan memang tak boleh lari dari sifat shopping. Maksud shopping yang aku dapat dari wikipedia adalah, pemeriksaan barang atau perkhidmatan dari peruncit dengan maksud untuk membeli pada ketika itu. Bagi istilah kita pulak bila di translate ke dalam bahasa ibunda ia menjadi membeli-belah. Siapa yang tak suka membeli-belahkan? Aku pun suka. Tapi, aku bukan jenis orang yang tahan jalan berjam-jam di dalam shopping complex untuk usha2 barang apa nak beli. Cara aku adalah:

1- Mesti sediakan list barang yang betul2 nak beli ikut bajet yang sedia ada. If tak ada list pun memang dah semat kat dalam otak hari ni nak beli itu, ini, bla..bla...

2- Mesti dah decide mana dulu nak pergi untuk cari barang yang dah plan nak beli tu. 

3- Once dah dapat apa yang aku nak, kira dah settle la shopping day untuk hari tu. That means, boleh balik ke rumah.

4- Sangat tak suka masuk each kedai dalam shopping complex tu semata-mata nak usha2 tanpa ada niat nak beli. Huh!tak minat betul.haha.

5- Lagi satu, kalau agak2 tak ada duit untuk dapat apa yang aku nak it's better if aku just stay at home saja sebab sifat aku kot tak suka keluar tanpa arah tuju. Heheh.

Ok, kenapa aku tiba2 nak usul pasal isu ni pulak? Sebab adik-beradik aku lima2 perempuan. Jadi, shopping 'menyopping' ni memang dah jadi kebiasaan la kan. Tapi, setiap daripada kami punyai cara shopping yang berbeza dan dorang pun memang dah faham aku akan cepat boring kalau langkah kaki aku ni ikut dorang berjalan window shopping. Muka cemberut aku ni memang dah biasa jadi tatapan dorang bila aku dah bosan jalan berejam di shopping complex (sebenarnya, bosan sebab takde duit nak beli apa yang dorang dapat beli..haha..kidding weh!). So, korang pulak macam mana ek? :)

0 orang bagi komen: