Tahu Tak???

9:15 PM Faz.M 0 Comments

Assalamualaikum...
Info ni aku dapat dari iluvislam.com. Berkenaan dengan Holy Water. Aku pun takde la tau sangat pasal hal ni. Yang aku tau orang kata kalau kita terminum Holy Water ni kita akan lupa siapa diri kita dan orang kristian mudah untuk bawak kita masuk agama diaorang. Itu setakat yang aku tahu.

Tapi, tadi dapat info ni terus macam terkejut. Rupanya, all this while kita dah tersalah sangka tentang Holy Water ni. Holy water sebenarnya adalah air paip yang orang kristian bacakan dengan doa diaorang. Ia diletakkan di luar Gereja untuk kegunaan penganutnya sebelum masuk ke dalam gereja. Ia ibarat air wudhuk buat diaorang la macam tu.

So, bila dapat tahu tentang info begini ia tersangatlah berguna buat kita sebagai orang Islam agar menghormati penganut agama lain tanpa prejudis. :)

p/s: Masih banyak yang perlu aku belajar tentang Islam. Susah betul nak jadi orang yang baik walaupun kita tau takde manusia yang sempurna. Owh, hati..sucilah engkau dari rasa sangsi.

0 orang bagi komen: