Bubur Cacha

8:26 PM Faz.M 2 Comments

Assalamualaikum...
Masuk hari ketiga berpuasa barulah aku dapat buat bubur cacha ni. I don't know whether i spell it right or not. Tapi, bunyinya memang bubur cacha. Heheh.

Sebenarnya teringin dari hari pertama lagi. Di sebabkan kemalasan yang melampau untuk pergi ke kedai jadinya baru hari ni dapat buat.

Sebelum di masukkan ke dalam periuk kena la bentuk2 kan dulu..

rupa masa dalam periuk...

Siap untuk menjadi santapan berbuka aku hari ni...

Tak susah pun nak buat bubur ni. Korang just letak air dalam beras pulut. Then, uli dia sampai boleh di buat bentuk. Letak la kaler2 yang korang suka. Masukkan dalam periuk yang dah diletak santan. Senangkan?hehe

p/s: Tolong abaikan bentuk2 dia yang maha pelik tu. Yang penting masuk perut, kenyang. Heheh

2 orang bagi komen:

meyaemyliya said...

yang warna biru tuuuu

ahaha..sgt menakutkan untuk di makan...