Ini peluang baik... :D

11:53 AM Faz.M 4 Comments


Assalamualaikum...
Semalam masa on the way pulang ke rumah, dapat satu phone called. Aku tak berapa nak tangkap dia dari mana. Yang aku dengar dia dapat nombor aku daripada Poli. So, dia ada tawarkan aku tawaran yang sangat menarik which is an interview as a fashion designer or Assistant for fashion designer.

Tolong la faham bahawa aku sangat TERUJA. Hehe. Tak patut betulkan? Mesti la ada rasa macam tu sebab dia kata kalau aku terpilih dia akan hantar pergi training selama 6 bulan siap dapat elaun dan tempat tinggal lagi. Ha, yang ni barulah betul-betul masuk dengan apa yang aku belajarkan? 

Detail tentang kursus tu aku belum dapat tau lagi sebab tengah tunggu emel dari dia. Kalau dah tau nanti aku pun nak ajak kawan-kawan aku yang lain pergi interview sama. Itulah yang dipesan oleh si pemanggil.

Banyak preparation yang aku kena buat terutama sekali untuk portfolio aku. Ini bukan main-main punya interview. Aku kena buat research balik pasal trend forecasting sekarang, nak get inspire dari mana. Most important thing kena buat design baru untuk tunjuk pada dorang. Aih, banyak betul benda kena buat before pergi interview tu. If aku betul-betul nak, kena la bersungguh-sungguhkan?

So, weekend ni sangat padat dengan kerja sebelum aku pergi ke JB untuk mula kerja sebagai guru tadika. Aih, walaupun berat hati akan aku teruskan jua kerana telah berjanji. Aku rasa aku kerja pun tak lama. Kalau lepas interview tu dan kena pergi training kena la aku undur diri dari tadika tu kan? Kerja kejap pun jadi la macam aku dapat pengalaman dari Ang Tai Holding sikit masa dulu.

p/s: Doakan aku berjaya untuk interview ye kawan-kawan dan semua penjengah setia....

4 orang bagi komen:

gud luck..

Faz.M said...

hye annys.. :)

thanks for ur wish k... :)

Akak!! Good luck ok?? ni peluang terbaik! so do ur 95% habis terbaik.. ehehheee~ Woohooo! Tahniah again!! <3 <3

Faz.M said...

fieza: Yes, i will...tgk la rezki mcm mne t ye... :)