My own doodle

10:33 AM Faz.M 2 Comments


Assalamualaikum...
Masa bukak belog cap ayam awal dulu suka gila tengok doodle yang dia buat. Cantik seh! Aku pun teringin gak la nak buat doodle sendiri. Tapi, aku tak la pandai dan terer merer macam Amar Amirah tu. Aku pun selalu terfikir camne dia boleh terer camtu sekali. Buat guna photoshop pulak tu.

Aku ni yang dah 2 tahun explore Illustrator pun tak seterer dia. Aih, bernada cemburu gamaknya. :p 
Ala, jeles yang tak memudaratkan takpe la kan. Heheh.

Oleh sebab semangat tiba-tiba datang menyeru, aku pun mula la buat doodle sendiri. Itu pun still ada reference sebab tangan aku tak mampu nak gerak-gerak kan mouse tu jadi design aku sendiri. Ah, ngade la kau mak cik! *v*

Bukak Illustrator dan mulakan misi!

yang sebelah tu reference aku untuk trace shape dia sket-sket pastu pandai-pandai la buat apa yang aku suka.. ;)

Selesai buat doodle pertama aku tu, start la buat header pulak. Maklum le blog aku takde header sendiri. Untuk header tak banyak buat dekat Ai. Aku main ngelat sket (malas) dengan pergi ke Picnic dan edit di situ sahaja.

Setelah penat menggodeh, jadi la header aku yang serba kebudak-budakkan konon nak bagi masuk dengan doodle comey berbaju kurung polka dot itu. Heheh. Ok, aku tau memang tak nampak cantik header tu bila bertindih dengan gambar tempelate. Tapi, aih...nanti aku godeh lagi la yaw...

header baru I Love Writing...

2 orang bagi komen:

Seriously!! sgt lawa!! wohooo!! applause!! Good Job,kak!!! b^^d

Faz.M said...

heheh..tq2..sje2 je wat sbb klu nk btol2 kne beli..jenuh nk bli2 bek try wat sndiri kan?hehe