Hope I can handle it...

5:59 PM Faz.M 5 Comments

Assalamualaikum...
Pagi 1 Julai hari tu dapat call dari MPH Bookstore minta datang ke interview di Senai. At first, aku menolak untuk hadirkan diri pada 2 Julai sebab aku ada interview designer di Plentong. Pada siapa yang baca entri tu mesti tau yang aku beria benar nak ke interview tu kan?

MPH di Senai Airport

Owh, by the way aku tak sempat pun merasa nak jadi cikgu tadika tu sebab last minute decide tak nak pergi ke sana. Banyak sebab dan aku pun tak mahulah beralasan di sini. Hehe. Orite, sambung balik jom!

So, last saturday pergi la ke Senai Airport untuk interview di MPH. Selesai isi form aku pun dipanggil untuk interview. Masuk-masuk dalam office, muka akak yang interview tu memang ramah. But, then tiba-tiba dia bersuara, "Can we start our interview in English session?"

Senai Airport

Wah, telan air liur aku sambil kata 'Yes'. Aku dah la tak prepare apa-apa. Entah apa la aku nak goreng time tu kan? Soalan dia pun, mak oi! Bukan main menguji minda nih. Aku pun tak tau macam mana nak explain kat korang. Gila gerek soalan dia. Dia bagi kita satu situation macam mana kita nak handle staff dan bekerja dalam kumpulan. Ha, mau tak merapu aku menjawab. Dah macam ape dah. Sampai, aku dah pasrah time tu and admit je dekat akak tu yang aku tengah blur. Tiga kali dia ulang soalan yang sama sampai aku boleh jawab. Haih! Jenuh weh...

Lama gila kot interview tu. Ada la dalam setengah jam gitu and for the first time aku kena interview cakap omputeh. Maklum la, kalau menulis tu bukan main lagi. Tapi, bab nak bercakap tu tergeliat lidah aku ni ha. Haha..

Setelah agak lama bersoal jawab tiba masanya untuk bersurai. Haha. Aku rasa dia area manager kot. Tapi, oleh sebab dia bahasakan diri dia akak, aku pun tulis jela akak kat sini. Hehe. Ok, ok sambung balik. Dah habis interview ni tiba-tiba dia cakap, "Boleh start keje this monday?" What? Tolong tutupkan mulut aku. Eh, tak payah. Biar aku tutup mulut sendiri. Heheh.

That means, i got the job. Heheh. Alhamdulillah. Dah berapa kali dah Allah s.w.t turunkan rezeki yang tak berbelah bahagi buat aku. Aku harap inilah yang terbaik untuk aku. Insyaallah, aku akan cuba beri yang terbaik. Doakan sekali ye kawan-kawan... :)

p/s: Last-last tak pergi pun interview designer tu sebab aku dah dapat keje dekat MPH.

5 orang bagi komen:

meyaemyliya said...

tahniah . keje elok2.. dapat gaji banje mia.. yahooooooo !!

aah,kak ayin.. regarding yg interview designer tu.. knp x p??? uhuhuhu... ehehee.. btw, congrats and good luck utk akak yg bakal bekerja kat MPH Senai esk!! wohhoo!!! ;D

Faz.M said...

meya:thanks meya..hehe..i will belanje u la..don't worry k... :)

Fieza: owh, akak tak pegi sane sbb tak berbaloi kalau dpt pon..dia nak training smpai 6 bln..byr elaun rm300 sebulan..mesti nak kerah tenaga utk raya je sbnrnye...biasa la tu...dr buang masa kat situ baik akak cari keje lain kan... :)

Careila said...

I follow u..:)

Faz.M said...

thanks fadila.. :)