Catatan Biasa

4:28 PM Faz.M 2 Comments

Assalamualaikum...
Rasa macam dah lama sangat tak bagi salam dekat blog ni. Eheh. Mana taknya. entri lepas-lepas banyak pasal penulisan,bukan pasal diri. Jadi, entri hari ni lebih kepada bebelan saya la ye. Life macam biasa jela. Keje, balik rumah, menjahit, ibadat dan tidur. 

Semalam hantar adik bongsu tersayang ke Segamat. Gerak pukul 2.00 sampai rumah pukul 9.30 malam. Ai, macam jauh benar Kluang ke Segamat tu yek? Hehe. Kes banyak menyinggah la ni. Shopping di Jakel Segamat, singgah untuk solat dan makan. Kisah shopping di Jakel Segamat yang memang syok tak henggat! Murah. Sekarang lagi la tengah sale. Amboi, nafsu tuh!hehe

Lagi puas beli di Jakel dari di kedai-kedai kain biasa. Dulu suka pergi Kamdar. Oleh sebab,, dah jarang jengah ke JB dah tak ke sana la gamaknya. Lagipun, pergi ke Jakel lagi berbaloi-baloi sebab boleh mintak kurang. Kamdar pulak fix price ok..tak besh.. :p

Em, mak pun dah pencen. Cepat je masa tu berlalu. Seronok sebab sekarang everytime mak ada dekat rumah. Saya dah usaha dan harap akan dapat kerja lebih baik supaya dapat bantu kurangkan beban family memandangkan mak pun dah tak bekerja. Moga Allah permudahkan segalanya. Ini pun dah cukup bersyukur sebab akhirnya dapat apply apa yang saya nak. Alhamdulillah. Moga peluang untuk saya masih ada. Amin.

*Doa sama-sama untuk saya ye kawan-kawan semua... :)

Em..nak bebel apa lagi ek? Ha, sangat teringin nak buat wedding dress untuk sesiapa la. Sayang pulak ada skill tapi tak guna. So, ada yang berminat tak???hehe. Nanti saya letak contoh baju yang pernah saya buat ye. Mana tau kot-kot ada yang berminat. :)

Lagi..

Ha! Thanks pada siapa yang sudi baca cerpen Apa itu cinta? part 1 dan 2. Sebenarnya tu entri spontan lepas saya tonton sendiri dua-dua filem yang saya rasa AMAT BAGUS ditonton oleh awak-awak semua. Tak sangka ada juga yang sudi dan request untuk buat sambungannya. Eceh, padahal sorang je pun yang request. Hehe. Thanks Iffah! Part 3 cerpen tengah dalam proses ye kawan-kawan. 

Ok!Nak benti bebel dulu.
Thanks sudi jengah!

p/s: Tukar ganti diri yang lebih sopan. Dari aku ke saya... :)

Ini hasil kerja saya kawan-kawan... :)

Jubah/dress

Kurung moden with bow

Simple dress with lace

Simple lycra blouse

2 orang bagi komen:

wah..bestnya pandai mnjahit..

Faz.M said...

saya mmg belajar dlm bidang ni sbb tu tau jahit..kalau tak nak potong kain pun menggil tangan..hehe