Upcoming project!

3:46 PM Faz.M 5 Comments


Assalamualaikum...
Alhamdulillah, dapat menulis lagi hari ni. Actually, bukan menulis. Tapi, menaip. Huhu. Selamat berhujung minggu buat semua penjengah. How's your day today? Saya, dari pagi lepas subuh macam-macam saya buat. Dari pergi hirup udara segar dekat tasik sampai la mengemas rumah.

Hari ni nak share project dan planning saya. Semoga Allah permudahkan segalanya. Allah dah beri saya peluang buat semua ni pun dah cukup bersyukur sangat. Kena usaha lebih sikit aje kalau nak semua yang kita usahakan itu menampakkan hasil. So, saya pernah cakap pasal nak buat wedding dress for my cousin kan? Last week, saya turun KL dan jumpa dia untuk ukur badan dan ambil kain. Jom tengok design saya untuk dia.

1st design, saya design based on apa yang dia nak. Tapi, dia tak berapa suka fishtail punya style.

So, I come out with the second design. Ikut apa yang dia nak jugak. Berhari-hari juga la fikir teknik apa nak guna untuk drape bahagian atas tu. Bila jumpa my cousin dan discuss sikit, saya cakap dengan dia design ni memang cantik. Tapi, makan masa plus tak berapa sesuai untuk bentuk tubuh dia. Drape di bahagian atas akan nampak heavy sebab dia pun just nak pakai untuk makan beradab saja. :)

Balik saja rumah, 2 hari lepas saya design balik ikut apa yang dibincang and ikut kesesuaian material yang dia dah bagi. Last sekali, my cousin proceed dengan design yang belah kanan. Saya? happy la sebab design ni tak ambil masa lama dan Insyaallah, senang sikit nak buat. Alhamdulillah, moga hasil kerja saya nanti dapat puaskan hati dia. Takut jugak ni sebab ini pertama kali nak buat wedding dress untuk orang. Kiranya macam big project for me this year... :)

Besides, kena buat baju. Saya juga nak mula bisnes sewa baju pengantin. Buat masa ni tak start lagi sebab saya takde complete set. Tapi, kalau nak sewa baju saja pun boleh. Saya cuma ada baju saja. Sekarang ni kena adakan veil dan tudung. Insyaallah, planning lain nak siapkan kasut sekali. Wah, angan-angan. Huhu. Takpe, Imran Kayube kata berangan tu free. :)


So, this is some of the collection. Ada lagi. Tapi, saya kena buat banyak alteration untuk bagi nampak fresh, new dan in trend. It take times. So, kena plan slowly dan still kena buat sikit-sikit jugak. Bulan puasa dah nak menjengah ni. Mesti ramai yang sibuk cari tailor kan? Saya memang tak ambil tempahan lagi. Tapi, kalau ada yang nak berminat untuk hantar saya boleh terima lagi sampai SEBELUM puasa je ye. Bagi yang berdekatan jela. Boleh contact saya di Facebook dan emel juga. Klik pages contact ok... :)

Orite! Itu saja..
Thanks sudi jengah... :)





5 orang bagi komen:

wahh.. akk design baju rupenye.. yg 4 baju tu akk yg design ke? :)

Faz.M said...

Eh, tak la..yg empat tu beli dekat org... :)

nice! =)

Design Ray ban boleh x admin?

Faz.M said...

uish..ray ban?xkot..sbb sy menjurus kpd baju..if pertanyaan awk ni btol2 serius, mmg sy xdpt nk tlg...

but, tq for asking.. :)