From Madinah to Makkah

7:17 PM Faz.M 2 Comments


Assalamualaikum...
Ada ke yang rindu saya selama 2 minggu ni. Hehe. Alhamdulillah, hari ni Allah masih beri peluang pada saya untuk bernafas di muka buminya. Maksudnya, saya kena tambah lagi segala amalan saya. Alhamdulillah juga kerana saya selamat sampai ke tanah air selepas 12 hari berada di Tanah Suci. Kita layan gambar jela ye.

1) Madinah

Langit di Malaysia

Hidangan dari MAS yang tak mampu ditolak..hehe

Dapat Magnum lagi buat diri teruja!

Madinah Airport

Masjid Nabawi (payung terbuka)

Pintu ke Raudhah

Gate masuk ke Raudhah

Wudhuk area at Masjid Nabawi

Bukit Uhud

Kurma di ladang kurma, Madinah.

Masjid Nabawi (payung tertutup)

2) Makkah

Pintu masuk Masjidilharam

Lautan manusia usai waktu subuh

Unta di Jabal Thur

Jabal Rahmah dari kejauhan

Jabal Rahmah setelah berjaya di daki..tempat pertemuan Adam dan Hawa setelah terpisah sekian lama. Moga doa saya dimakbulkan Allah..ameen... :)

Khemah khas buat jemaah haji di Mina

Kiblat umat Islam seluruh dunia..Allahuakbar!

Bukit Safa

Jam besar di Makkah

Makam Ibrahim

Pancur emas

Lengkungan Hijir Ismail di mana doa akan termakbul..Insyaallah..

Sa'ie antara Safa ke Marwah

Unta sihat di ladang unta...

Masjid terapung di Laut Merah

Selamat tinggal Makkah..harap kita akan bertemu lagi... :(

Insyaallah, saya akan ceritakan pengalaman sepanjang berada di sana for the next entry. Jazakallah Khair pada yang sudi jengah... :)


2 orang bagi komen:

jejahjohan said...

Alhamdulillah... kebetulan sy juga die mekah last 2 weeks.. mungkin tarikh yg sama... Semoga segala amalan di terima Allah... :'( rindu mekah ..... nice picture by da way!

Faz.M said...

iye ke?ramai sgt org kan?maybe kt ade tersinggul bahu..tp, xprsn kan?mmg, dh blk tu rse rindu sgt2..sy pn hrp sgale amal ibadah sy di terima Allah..Insyaallah.. :)