Review Zikir Terapi Diri by Hafiz Hamidun

12:13 PM Faz.M 0 Comments

Assalamualaikum...
Hai semua..kali ni nak share pasal album zikir terapi diri by Hafiz Hamidun. 1st album dia sangat menenangkan jiwa. Sungguh. Sebab arrangement music yang sangat lain. Kita dapat dengar zikir dalam alunan yang berbeza dan iramanya tu sangat mudah untuk kita tangkap dan terus melekat dalam fikiran. Nak tahu lebih lanjut sila la beli Zikir Terapi Diri yang 1st ye.

Kenapa first?

Sebab baru2 ni album Zikir Terapi Diri yang ke2 dah pun keluar. Kali ni abang Hafiz kita gunakan pendekatan yang berbeza. Konsep tetap sama iaitu alunan zikir. Bezanya kali ni unsur-unsur irama tradisional pula digunakan.

Apa yang lebih menarik lagi bukan saja irama melayu tapi unsur2 irama cina, jawa dan joget kalau tak silap kita boleh dengar dalam album ni. Kena dengar lagi ni. Hehe.

Seriously, memang sangat2 best dan takkan rugi beli album ni tau. Sila la beli. Saya dengar dalam satu hari dah boleh tangkap melodinya. Tinggal masukkan zikirnya sahaja.

Lepas tu, beza 1st and 2nd album is kali ni abang Hafiz masukkan sekali maksud setiap daripada zikir2 tu. Barulah kita boleh dalami setiap satu darinya kan?

Masa nak raya haji hari tu ada offer beli album satu dan dua pada harga RM40 free postage. Wow!best tu. Sayangnya saya dah beli dulu sebelum offer tu datang. Just not my luck la kan. Takpe2. yang penting dah dengar album tu.

Yang lain apa tunggu lagi? Jom la sama2 beli n dengar album Zikir Terapi Diri 2 dari Hafiz Hamidun ye. :)

0 orang bagi komen: