Soalan random dari adik

3:41 PM Faz.M 2 Comments

Assalamualaikum...
Alahai..lama benau tak menaip di sini. Sebab tak nak bagi blog ni sunyi sepi dek kerana diri sendiri yang dok lawat blog sendiri. Em..orang lain macam takde jek. Hehe. Ok, drop the subject.
Saya rasa saya pernah kot cakap yang my younger sis seorang yang bijak. She's very smart girl n matured plus honest. Bila kita tanya opinion dia akan jujur. It might be hurt you. But, believe me jawapan dari dia sangatlah membantu. I love her so much!! :)
So, last time bila dia balik rumah sebab study week tengah2 tengok tv tiba2 dia tanya saya.
My sis: Kak Rin ada buat cerita lagi tak?
Saya: Cerita apa?
My sis: Cerita, yang macam kak rin tulis dulu2.
Saya: Owh, takde dah. Sikit2 dekat blog ada la. Kenapa?
My sis: Mana dapat idea nak tulis cerita ek?
Saya: Owh, orang yang menulis ni kena banyak berangan. Berangan apa yang dia nak jadi sebab tu selalu novel tu kalau baca macam tak logik. Kena banyak berangan la dik.
My sis: Ooo..yeke? sambil angguk-angguk.
Ha, itu la ceritanya. Adik saya memang gitu. Dia suka bertanya. Kadang2 apa yang dia tanya tu complicated sangat sampai tak tahu nak jawab apa. Soalan luar dari kotak. Aih, jenuh kami adik-beradik melayan. Kadang2 kitaorang akan cakap, "Kau fikir sendiri la dik." Hehe. Adik saya memang lucu. Thats what i love and always missed about her. ;D
Itu saja buat setakat ni. Rajin2 la jengah blog kita ye.
Jazakallah Khairan.. :)
p/s: Adik saya dan saya..

2 orang bagi komen:

hasyimahshe said...

kuat berangan le niiiii..hahahaha

Faz.M said...

skrg dah takde masa nak berangan sbb tu tak menulis cerpen, novel, cerita, etc..hehehe