Boikot produk Israel

4:39 PM Faz.M 0 Comments


Photo: Saya:Apa yg akak tak suka makan? 
Adik: Entah.
Saya: Maksudnya macam meya kan tak suka mkn byk benda. So, apa yg akak tak suka makan.
Saya: Kak Rin tak suka makan Nestle.
Saya: Hahaha (ketawa besar)

It's not that I don't like it. If tak bape nak kisah mmg akan makan saja. Tapi, as we know kita ada byk pilihan lain selain Nestle,Coke, Mcd & Loreal. So, why we choose those product if kita boleh guna barang yg sama tapi brand yg berbeza. Macam saya selalu kata, tak cuba tak tahu. Tak susah pun sebenarnya. Mula sikit2 if kita serius nak tolong saudara kita yg jauh nun dekat Mesir, Gaza, Syria, Palestin dll. Kalau pun kita tak bersama2 dgn mereka angkat senjata at least bila Allah tanya, apa yg kamu dah lakukan utk saudara kamu? Kita dah pun ada jawapannya. :)

p/s: Nak istiqamah tu yg ssh sebenarnya.

#BoycottIsraelProduct #BoycottApartheid #Pray4OurBrothersSisters

Saya:Apa yg akak tak suka makan? 
Adik: Entah.
Saya: Maksudnya macam meya kan tak suka makan banyak benda. So, apa yang akak tak suka makan.
Saya: Kak Rin tak suka makan Nestle.
Saya: Hahaha (ketawa besar)

It's not that I don't like it. If tak bape nak kisah memang akan makan saja. Tapi, as we know kita ada banyak pilihan lain selain Nestle,Coke, Mcd & Loreal. So, why we choose those product if kita boleh guna barang yg sama tapi brand yg berbeza. Macam saya selalu kata, tak cuba tak tahu. Tak susah pun sebenarnya. Mula sikit2 if kita serius nak tolong saudara kita yg jauh nun dekat Mesir, Gaza, Syria, Palestin dll. Kalau pun kita tak bersama2 dengan mereka angkat senjata. At least, bila Allah tanya, apa yg kamu dah lakukan utk saudara kamu? Kita dah pun ada jawapannya. 

p/s: Nak istiqamah tu yang susah sebenarnya.


Gambar ni tunjuk ke mana sumber Mcd Malaysia pergi bila ada dikalangan kita yang masih menjadi pembeli atau pemakan tegar produk mereka.
Sumber: Aqsa Sharif

0 orang bagi komen: