Meow meow

8:09 PM Faz.M 0 Comments

Assalamualaikum...
Ambil masa untuk menjengah ke sini lagi. I love cat. Masa pindah rumah sendiri baru dapat merasa bela kucing sebab sebelum tu duduk berek polis plus kecik lagi. Mana nak reti jaga kucing.

Honestly, I'm really taking a good care of my cat lepas habis study. Sebelum tu if sakit just rawat sendiri tak bawak pegi klinik. Panjang umur hidup la dia. If nasib tak baik tak dapat la hidup lama dengan saya.

Now, walaupun kewangan tak berapa stabil bila ada kucing saya yang sakit saya akan bawak pegi klinik. Faham2 la swasta punya klinik charge tinggi. Nak pegi gomen punya tak berapa nak yakin. So, no choice atas dasar tanggungjawab kena la bagi rawatan pada yg pakar.

Sekarang ni ada sekor kucing saya tengah sakit. Dok berfikiran nak bawak pegi klinik. At last saya bawak jugak sebab tersedar yang bila dia sakit itu adalah tanggungjawab saya untuk menjaga kebajikan dia. Soal wang atau apa pun tak boleh diambil kira sebab dari apa yang kita ada bukanlah untuk kita seorang. Sebenarnya dari RM10 yang ada dalam tangan kita ada untuk orang lain juga.

Percayalah, Allah dah cukupkan segalanya untuk kita. Kita ni je yang nak kena bersyukur atas every single thing yang Allah beri pada kita. Alhamdulillah...

0 orang bagi komen: