Tahun Baru 2015

7:03 PM Faz.M 0 Comments


Assalamualaikum....
Alhamdulillah...tahun baru menyusul lagi dan saya masih di sini. Ececeh. Tahun 2014 memang tahun yang tough buat saya dan negara kita. Dari berdiri, saya terjatuh bangun balik. Ada terlentang meniarap segala bagai. But, then ujian dugaan semua adalah untuk mematangkankan kita dalam menempuh masa hadapan. Segala kesusahan semua adalah untuk menjadikan kita orang yang lebih baik.

Azam?

Saya tak berapa gemar meletakkan azam dalam diri. As long as saya cuba perbaiki diri untuk menjadi orang yang lebih baik. Thats enough for me. But, kena keep remind la kan. once ada buat silap kena muhasabah, 'Kata nak jadi baik.' Jadi baik dan terus buat baik. Mungkin boleh kata 2014 saya diuji dan teruji dari sudut itu. Sabar, buat baik.

Tapi, rasanya tahun ni nak kena terus positif dalam kehidupan dan terus berusaha untuk improve my life yang agak goyah since early 2014. Hope, Allah will let it happen. Paling penting sekali tahun ni nak kena back on the track. Kena selalu bersangka baik dengan apa jua ujian yang Allah dah beri pada saya. Tak boleh nak negatif memanjang. 

Itu pun boleh jadi azam ye dak? Nak husnudzon untuk tahun 2014 dan tahun-tahun yang akan datang. Ameen...

0 orang bagi komen: