Rezeki dan syukur

8:29 PM Faz.M 0 Comments

  اسلم علیکم...
Alhamdulillah masih lagi berkesempatan menjengah blog sunyi sepi ini. Hehe. I Lik to talk about rezeki. Ini adalah peringatan untuk selau bersyukur dan bersangka baik dengan segala ketentuan Allah taala.

2 tahun kebelakagan ni tempahan untuk menjahit tak semeriah dulu. The worst part is sampai saya risau bila pendapatan makin berkurangan. But, then I realize that this is a part test from Allah.

Maybe saya sendiri ada banyak buat silap. Sebenarnya apa yang Allah beri pada saya sentiasa cukup as long as saya bija menjaga perbelanjaan saya. Bila jadi macam ni ia banyak mengajar saya supaya berjimat cermat. Lupakan kehendak dan lebihkan kepada keperluan. Thar means no more online shopping. Haha.

If ada pape nak beli pun itu semua untuk modal kerja2 saya juga. But, saya rasa ok je. Tak kisah pun if tak dapat macam orang lain dapat sebab apa yang saya ada dah lebih dari cukup. Alhamdulillah... :)

Saya juga mula sedar satu perkara bahawa Allah sedang mempermudahkan niat saya untuk menjahit pakaian yang mengikut syarak. Sebab apa yang kita buat ni akan dapat saham jugak di masa akan datang. So, saya bersyukur. Walau tak banyak keberkatan tu masih ada. Alhamdulillah.. :)

Kenapa saya cakap macam tu?sebab kebanyakan tempahan yang saya dapat sekarang prefer baju yang longgar2. Allah dah permudahkan dari sudut tu. Alhamdulillah...

Ok done sharing my story today..
Wassalam..

0 orang bagi komen: