Penulis vs novelis

7:22 AM Faz.M 0 Comments

بسم الله الرحمن الرحيم
Al-kisahnya, sebelum bulan puasa ritu ada la join contest cerpen by Jemari seni. Kita pun saja la try. Actually, takde la kerah idea sangat sebab kita just ambil dari post dekat blog kita ni dan tambah sikit2 ikut tema yang diberi.

Honestly, kita memang tak dapat nak ikut tema sangat or lebih tepat lagi mesti tak sampai tema tu dalam cerpen kita.

You know, once kau dah try opkos la berharap untuk terpilihkan? Siapa tak nak oi. Cerpen di compile dalam sebuah buku. Tu la cita2 seorang penulis amatur seperti daku ini. Heheh.

But, then when the result came out. Terpaksa akur la yang daku ni masih belum layak bergelar novelis. Penulis tu ye. Kalau tidak takkan la blog ni wujud for the past 4 years kan? And yet I'm still writing. Itu dah cukup bagus sebenarnya. Sebab ramai yang ada blog. Tapi, since dah ada instagram terus tak menulis dah.

It is about passion after all. If you really love writing, you will continue write anything you like. Like me. Haha.

Bila baca tajuk cerpen yang terpilih tu. Mak oi, dasyat2. No wonder la kita tak terpilih uolls. Segala tajuk tipikal novel sekarang ada. Tapi, takpe la. Since kita dah reminds kat diri sendiri jangan berharap sangat. So, I'm ok with that. Tak terpilih bukan bermaksud saya tak bagus. Dah mereka tu lebih bagus dari saya plus Allah know whats the best for me. Husnudzon itu penting ye kawan2.

Kita kalau nak jadi novelis berangan nak ada karya sebagus Hlovate. Tak nak tulis pasal tipikal love story. Nak yang berilmiah macam Hlovate. But, its not easy la kan. Hlovate oi. HLOVATE.

Jadi penulis kat blog sendiri jela mampu. Hehe.

  Wassalam..

0 orang bagi komen: