Bilik jahit kita

11:33 PM Faz.M 0 Comments


Bismillahirahmanirahim....
Remember my last post about my plan to makeover my tiny workplace? So, lambatlah updatenye pun kan? Setelah bertungkus lumus selama seminggu awal september lepas. Maka, terhasillah tempat kerja kita yang simple ni. But, at least rasa puas hatilah jugakkan jika nak dibandingkan dengan sebelum ni punya rupa bentuk.

Selalu rasa tak mungkin untuk dapat bilik yang sedap mata memandang cenggini. Di sebabkan keadaan bilik yang punya ruang yang sangat terhad. Bila terfikir nak kemas mesti give up awal2. Tapi, semangat tu tetiba muncul sebab ada kawan2 yang memang work at home dan design cantik2. Kita punterus bersemangat tau. Hehe.

Alhamdulillah, hasilnya dah mampu buat saya tersenyum lebar. Thanks to my papa la banyak bantu kerja2 keras macam pasang wall rack dan cat dinding. Kita buat tang edit2 barang yang banyak gila mana yang boleh dipakai and dibuang.

Barang2 ada yang beli dan diy aje. Banyaknye beli la uolls. Tapi, kita bukan beli sekelepuk gitu tau. Lari la bajet I. Kita beli sikit2 ikut kemampuan. Bajet memang ciput la kan. Alhamdulillah, total untuk project ni is almost RM100. Cat tak beli pun. Guna je apa yang ada and mix it. Actually, kaler pink belacan ni terhasil dari campuran lite pink dengan coklat. Ha, jangan tak caya tau. Saya ni jenis tak kisah. Asalkan dapat jimatkan duit and hasilnya cantik. Kira ok la tu kan. Lagi syok bila dapat deko sendiri and hasilkan wall art. Btw, Pebret kita memang bunga tulip dengan burung hantu. Tu yang dok lukis 2 motif ni.

Syukur sebab sekarang dah boleh tersenyum lebar dengan tempat keje kita ni awak... :)


0 orang bagi komen: