Datang dan pergi

11:46 PM Faz.M 0 Comments




Sepanjang hidup kita, kita akan bertemu dengan macam-macam jenis orang. Ada yang bertahan sehingga kini dan ada yang berlalu entah ke mana. Never thought about this since Kak Fynn share it. Saya selalu risau rasa serba salah bila tak dapat nak jaga hubungan antara kawan2 atau dengan orang yang kita pernah kenal kerana Islam sangat menitik beratkan soal silaturrahim. So, selagi boleh saya akan cuba jaga hubungan antara kawan2 yang pernah rapat dengan saya.

But, the truth is I am just a human being yang kadang2 tak dapat nak menolak hakikat bahawa this is the end dan tak boleh nak buat apa lagi melainkan just let it go. Obviously, I'm talking about my own experinece. 

Kadang2 kita rasa takde pape and nak buat biasa2 aje sebab nak pegang kata yang kita dengan awak dah lama berkawan. Jangan anggap orang itu rasa benda yang sama. At the first place of cause rasa kecewa and sedih sebab kita dah bekawan lama. But, then mungkin ini yang terbaik.

People come and go from your life.

Sama ada kau gaduh bagai nak rak dengan dia sebelum dia pergi.

Ataupun dia diam2 terus tinggalkan kau.

Memang penuh dengan tanda tanya. Kalau itu yang terbaik untuk kau, untuk dia. Maka terima dengan hati terbuka. Mungkin jalannya sudah tersurat jadi begitu. Tak mengapalah. Just let it be dan jangan fikir apa2 lagi melainkan doa yang baik2 saja untuk dia.

Be positive. Husnudzon. Walau hakikatnya hati ni payah untuk terima pada awalnya. 

p/s: Dunia hanya tempat persinggahan bagi manusia. Buat baik sehingga hujung nyawa.

0 orang bagi komen: