Why bother?

6:32 AM Faz.M 0 Comments

اسلم عليكم...
Kadang2 aku rasa aku orang yang aneh. Aneh sebab aku tak ramai kawan. Tak tahu kenapa. Walaupun aku penah berjumpe dan lalui hidup dengan bermacam2 orang. End up aku dengan adik beradik aku jugak. Which is a good thing la kan. Maybe sebab adik bradik aku semua perempuan. So, aku lebih selesa berkongsi segala rasa,
cerita dengan mereka.

Kadang2 tu jeles jugak dengan orang yang ramai kawan ni. But, walaupun kita ada ramai kawan. Berapa je yang boleh share everything dengan kita dan berapa je yang kita boleh 100% trust pada dia.

If anyone ask me. I would say sorang aje. Itupun tak semua benda aku akan share plus aku single and dia married. Dah tak banyak masa pun nak chit chat macam masa dua2 single dulu. Dia dengan life dia. Aku dengan life aku. And yes, end up with my sisters jugak. Hehe.

Ada sorang kawan aku penah cakap yang aku beruntung sebab adik bradik semua perempuan. So, walau takde kawan, aku ada dorang. True and Alhamdulillah for that. Aku rasa zaman aku di Ipta takde sorang yang benar2 kenal aku siapa. Kadang tu rasa sedih sebab bila betanya khabar dengan rakan sekelas, tak sampai 10 yang bagi respon. Yang tak bagi respon tu aku anggap dorang tak sudi dah nak bekawan dengan aku. Redo jela konsepnye sekarang ni. Hahah.

Pape pun dalam hidup manusia ni takde yang sempurna. Kita tengok orang tu ada ni. Kita pun nak macam tu. Lebih baik kalau kita bersyukur saja dengan hidup kita sekarang. Mungkin ada orang yang nak hidup seperti kita.

Takde kawan doesn't mean you are a loser. You can be friend as much people as you want. Lagi2 time study. But, only a few of them will stick with you forever. It's not easy sebab yang paling dekat dengan kita adalah famli kita. Kawan takkan tahu susah senang kita nak bina hidup sendiri. Famli kita jugak yang akan nampak dan rasa apa yang kita rasa. So, bersyukurlah dengan segala apa yang kita ada selama ini. :)

P/s: Hidup akan jadi sempurna jika kita tahu bersyukur dengan sekecil-kecil perkara.

0 orang bagi komen: