Yumi

12:00 AM Faz.M 0 Comments

Bismillahirahmanirahim...

How I missed my blogging days. Where people write anything and everything. Then, kita spent masa baca entry dorang which now no more those days. Sekarang ni kalo kita post pape pun mana maunye orang membaca entri kita awak. Ni kira tulis untuk diri sendiri jela.

So, setelah sekian lama. Post kali ni nak cerita pasal kucing. Kucing ni bukan la belaan kita. Dia stray cat yang selalu datang rumah n cari gaduh dengan kucing2 kita. Stress weh hari2 bergaduh sampai kucing kita memang tak boleh langsung nampak dia. Lama2 dia berani sikit dia mula mintak makan. 

Walaupun la dia ni ajak bergaduh je keje dia. Kita tetap bagi makan sama dengan kucing2 kita makan. Nak senang kitaorang pun panggil dia yumi sebab dedulu ada kucing sama kaler macam dia kitaorang panggil yumi. 

Di sebabkan stress sangat dia ajak gaduh pagi petang siang malam ketika kucing ku di dalam cage. Maka kita pun decide anto dia ke tempat lain. Mula2 anto dekat2 taman je. Malam tu jugak dia sampai ke sini. Kali ke2 anto ke taman belakang. 3 hari lepas tu dia ada balik. Kali ke3 cakap dalam hati. Ok ni last kalo balik jugak kita hadap jela dorang bising tetengah malam.

Seminggu kemudian dia terpacak kat depan cage kucing kita. Amazing betoi dia ni. Sejak tu dia macam dah behaved sikit. Dia tau time bila kita bagi makan. Setiap kali tu dia akan ada and akan ada bahagian untuk dia. Geram2 pun kadang bila dia tak mai makan kita risau la kan.

So, a few days before kita perasan dia kencing tak keluar. Means dia ada batu karang. Before this pun memang ada nampak dia kencing berdarah. Tapi, on off gitu. Kita pun tak ubatkan dia la. Since dia besar dan garang. Takut weh nak pegang. Kita pun rasa dia macam dah tak lama sebab 2 days before raya aritu pun kucing kita baru mati sebab tu. Kita busy buat kerja. Memang tak perasan dia sakit. 😩

Then masuk hari ni dah 4 hari dia tak datang makan. Kita risau and sedih la sebab kat mana ntah dia pegi. Tapi, dia macam tau la kan. Dia takmo susahkan kita sebab tu dia tak pergi dari rumah kita. Ada jugak cari dia semalam. Tapi, tak jumpe pun. Memang dia dah takde agaknya. 

So, walaupun bila dia takde kucing kita boleh bertenang sikit. Still, kita sedih sebab tak cuba ubatkan dia dan pegang dia for the last time. Memang takut sikit nak pegang dia walaupun dia nampak suka di manjakan. Sorry for all my wrong doing to you Yumi. Please rest in peace and hope to see you again. Inshaallah. 😖

0 orang bagi komen: